Det har gått några dagar sen sist!

Vi har haft besök ute på landet den här veckan. Ett par dagar har vi haft fint väder & då har vi solat & badat. En dag spöregnade det hela dagen. Vi har grillat & ätit kräftor också. Jag älskar kräftor. Äldsta tjejen har fått rida. Ja, dagarna har bara runit iväg känns det som. Nu har vi precis kommit hem till Stockholm igen. Vi packade ihop allting på förmiddagen & sen stack vi hem. Nu har jag 3 veckors tvätt att ta hand om......

Är ledig även kommande vecka så då ska jag passa på att fixa lite hemma & förbereda inför skolstarten.

Slappardag!

Igår kom regnet & åskan. Satan vad det small igårkväll.... Nästan lite obehagligt, faktiskt. Idag har vi inte gjort nånting annat än att legat på soffan & kollat på golf. (Scandinavian Masters & Richard S Johnson vann)
En dusch har jag också hunnit med & Tacos blev det till middag. Har suttit & surfat en del & hittat massor av kläder på HM som jag ska beställa.Ska lägga in några bilder så får ni se. Börjar längta lite efter höstkläder nu.

Fina va? Ska hitta nya jeans också. Ett par tajta & ett par i lite pösigare "boyfriend-stil" som man kan vika upp & ha ett par höga skor eller stövletter till!!

Nu har halva semestern gått

2 veckor har jag varit ledig nu. Allt har varit jättebra. De senaste dagarna har det dock varit lite svalare än tidigare. Vi har gjort lite dagsutflykter, vi åkte iväg & småshoppade lite en dag också. Vi har ätit ute på resturang & spelat minigolf. Idag har vi varit på loppis. Nästa vecka får vi lite besök igen så vi hoppas på bra väder igen då.

Det luktar så gott..

...när man grillar. Det luktar sommar på nåt sätt. Vi grillar ju iofs även vintertid, men det hör ju framförallt sommaren till tycker jag. Igår badade vi hela dagen, handlade & sen blev det en härlig grillkväll. Några åt Entrecote & jag år fläskfilé. Jag föredrar fläskkött framför nöttkött. Vi hade goda såser, majskolv, halloumi & tomatsallad med mozzarella till. Och ett gott rött vin förstås. Till efterrätt åt vi jordgubbar & glass.

Idag har vi badat som vanligt. Det gäller att passa på, snart tar det fina vädret slut. Duschade sen & åkte till Nynäs & käkade i hamnen. Rökt lax med färskpotatissallad & räkor. Mums! En verkligt fin kväll.

Nu är det dags för fotbad ute på altan & sen ska jag måla naglarna.

Det blir en ceriserosa färg denna gång!

Ännu en dag....

...ute med båten. Vädret är helt fantastiskt, man tror knappt att det är sant. Idag har det varit runt 27 grader & strålande sol + nästan 25 grader i vattnet. Vi stack ut vid 11.30 & kom inte hem förrän 18.30. Som vanligt stack vi iväg till sjökrogen på dan & tog "dagens öl" & barnen sin "dagens glass".

Nu på kvällen har vi ätit kycklinggratäng. Jag har precis duschat, tagit bort nagellack, gjort hårinpackning & smörjt in mig massor. Har fått massor med färg nu. Kan förresten rekommendera Clarins After Sun. Doftar underbart & är riktigt, riktigt bra.

3 poäng & Resturang B.A.R

Igår var det lite sämre väder, så vi passade på att åka & handla bl.a. Jag & maken åkte in till stan & kollade på fotboll. Det var jättekul att AIK spelade riktigt bra bitvis. 3  välbehövliga poäng.

Efteråt gick vi & åt på Resurang B.A.R. För mig blev det krabba, räkor & några kräftor. Jag älskar ju skaldjur & skulle jag få välja om jag skulle äta kött eller skaldjur resten av livet, skule det definitivt bli skaldjur.

Idag har vi sovit länge. Vi har inte ätit frukost ännu, så det ska vi göra nu.

Det blev ännu bättre

Igår va vi ute med båten hela dagen igen. Vi badar & solar & bara njuter. Vi dyker från båten & jag har numera inga problem med att ta mig upp på båtens badstege. Det var jobbigare för några år sedan, då jag vägde 45-50 kg mer än idag.....

I förrgår åkte vi & käkade middag på Ålö. Det var helt otroligt schysst. Vilken stämning! Det finns inget bättre än skärgårn när sommaren är fin. Det var trubadurer som spelade,det var massor med båtar & glada människor. Vi åt lax, räkor, rökt ål & skagenröra. En flaska rosé slank också ner, det tillhör. Vi var ute från 11 på fm till 22 på kvällen. Vi har det så bra!!!!

Nu ska vi äta frukost & göra iordning matsäck till dagens båtfärd. Det blir pasta sallad med kyckling & feta och en sallad med ost & skinka. Vi hörs!

Bästa dagen hittills!

Idag gjorde vi oss iordning & tog båten ut på sjön vid 11.00. Badade som galnngar från båten. Hela familjen var nakna ;-) Stack sen till Sjökrogen & tog en kall öl & åt en sen lunch. Fortsatte sen badandet hela kvällen. Helt otroligt att det var 27 grader i luften & drygt 25 grader i vattnet vid 19.00 på kvällen. Ungarna är så nöjda. Vi kom inte hem förrän strax före 21.00. Nu har vi suttit ute på altan & tagit varsin smörgås. En helt fantastisk dag, den bästa dagen på semestern, hittills!!

Måndag kväll

Det klarnade upp väldigt snabbt, det kom bara några regnstänk. Så vi åt lunch hemma & gick sen ner till stranden igen. Det var verkligen varmt idag, badade, solade & fikade. Gick sen hem& duschade. Åkte sen till Nynäs & åt middag på M/s Freja. Handlade sen & åkte hem. Nu på kvällen har vi suttit ute på altan & snackat med en öl & jättegoda grekiska oliver. Nåt som tyvärr  är jobbigt med den svenska sommaren är alla j-a myggor. I hate them.

GRATTIS SPANIEN

Spanien vann ju Vm-guldet igår, precis som jag hade tippat, ett stort Grattis. Holland spelade extremt fult, det var tråkigt att se! När VM är slut känner jag mig alltid lite låg, det känns tomt. Jag är ju en sportdåre & älskar ju fotboll, det är så härligt att få titta på matcher i stort sett varje dag, men nu är det slut för denna gång..... Nån gång ska jag åka & titta på ett VM live.

Idag har vi bara varit hemma hittills. Det är fortfarande jättevarmt men lite molnigt. För en stund sen kom några regnstänk. Vi borde passa på att åka & handla för kylen är ganska tom.

Precis som jag vill ha det

Även idag har vi "hängt" nere på bryggan. Solat, badat, fikat & snackat med grannarna som också va där. Man bara "är" & det är precis så som jag vill ha det. Har ätit omelette med sallad till middag. Nu ska jag ta bort avflagnat nagellack, ta en snabbdusch, sätta på mig "myskläder", öppna en flaska vin för att sen krypa upp i soffan inför VM-finalen. Viva España!!!

Semestern har börjat

Jobbade sista dan igår, och åkte sedan hem & packade. Drog till landet. Åt middag i Nynäs först. Gud så skönt att vara på landet & att vara ledig.

Gick inte upp förrän 9.30 i morse. Satt ute länge på altan & åt frukost. Va sen nere på bryggan hela dagen & solade & badade. Ikväll var vi på Sjökrogen & åt middag. En helt fantastisk fin kväll.

Kollar lite på fotboll nu & bara har det bra!

1 day left

Nu är det torsdag kväll & efter jobbet imorgon, börjar min ledighet på 4 veckor. Nice!

Jag har varit bedrövlig på att uppdatera här, jag vet, men som vanligt drar dagarna bara iväg! Vi har haft kalas hemma för 10-åringen, det var jättetrevligt. Tyvärr har jag ju jobbat varje dag nu när det har varit fint väder & jag hoppas innerligt att det fina vädret inte tagit slut nu.....

Nu ikväll var mannen först nere med barnen & tog ett "kvällsdopp, sedan har vi grillat & suttit ute på altanen med ett glas vin & snackat. Några kompisar kom förbi en stund också. Härinne är det varmt som en bastu, men jag vägrar att klaga. Antagligen åker vi till landet redan imorgon, men vi får se!?

4 days left....

...and then my vacation begins!!!  Excellent!!

Festen i helgen var väldigt lyckad. Jag fick beröm av folk  som tyckte jag var smal & snygg, alltid lika kul!! Det är sån skillnad på att gå på fest nuförtiden, för nu kan även jag hitta fina kläder att ha på mig, "tält-avdelningen" har ju rätt begränsat utbud av coola festkläder, kan man ju konstatera utan att överdriva!

Dessutom var jag inte så bakis på söndagen, så det innebar ännu en dag på stranden. Kom ner rätt sent iofs för jag åkte en sväng först för att köpa presenter till dottern, som fyller år imorrn.

Det är det också skillnad på nu, berusningen alltså. Jag blir lättare berusad fort nu, men sen blir jag nykter rätt fort också. Jag blir inte heller så bakis längre som jag ofta blev förut!? Skönt iofs, men jag kan ofta bli lite "avslagen" när alla andra liksom blir mer & mer "glada" under kvällen.....

Nu ikväll har jag handlat & bakat. Är skittrött & ska nu tvätta av mig & lägga mig i soffan en stund.

Lördag

Satt ute på altan hela kvällen igår. Passade också på att ta ett fotbad & måla naglarna. Jag & äldsta dotter svepte in oss i filtar när det blev lite kyligare & satt sedan & pratade bara hon & jag, länge! Det var mysigt!

I morse vaknade jag först av alla & kunde inte somna om. Låg & läste en stund & gick sen upp vid 8.15 & förberedde matsäck m.m. När vi sen hade ätit frukost stack vi ner till badet. Premiärbad idag & det var riktigt varmt. Nuförtiden dyker jag i, det var ju aktuellt för två år sen......  Tyvärr var vi tvungna att dra oss hemåt redan vid 14.15 för barnen skulle till barnvakten & vi ska nu göra oss snygga inför kvällens fest ;-)

Jiiippiie !!

Nu är det helg & prognosen lovar fint väder.... I love it!! Tyvärr jobbar jag även nästa vecka, men sen blir det semester. Ikväll ska vi bara ta det lugnt hemma, sitta ute, äta gott & "sippa" på ett glas rosé.
Imorgon blir det nog stranden på fm & sen ska vi på en stor fest. Det ska bli jättekul. Jag har köpt en snygg, tuff klänning från MQ som jag nog ska ha på mig. Jag brukar ju aldrig ha klänning i stort sett så det får det antagligen bli.