Torsdag,fredag

Igår torsdag var det mulet på förmiddagen så då bestämde vi oss för att gå ut i skogen & leta kantareller. Vi hittade massor, en hel korg! Åt pytt i panna till lunch & var sen uppe hos några grannar & fikade. Till middag blev det kantarell-stuvning & stekt bacon på toast med ett gla rött vin. Sååå gott!!! Kollade sen på fotboll på TV. 1 poäng mot  Malmö, helt ok!

Idag, fredag har vi legat på stranden hela dagen. Vi har precis kommit hem därifrån. Imorgon ska vi åka hem, för på måndag börjar min man att jobba igen!! Det känn nästan lite sorgligt, de här fyra veckorna har gått så himla fort. Det enda positiva är väl att det är lättare att "få ordning" på ätandet hemma!

Sol,bad & skaldjur

Idag var vi på stranden hela dagen. Kanonväder men det blåste lite. Duschade sen & åkte till Nynäs. Åt i hamnen igen. Räkor & rökt lax. Jättegott! Det var återigen en jättefin kväll, & efter maten fick barnen glass & vi drack kaffe.

Nu på kvällen hittade barnen lite kantareller som jag fick steka till dom med smör. Det älskar dom...

Vägt mig & mätt mig

Lyckades väga mig på grannens våg....  och ett måttband har jag ju också så dagens mått & vikt är:
( Jag hade rätt i att det inte hänt så mycket,tyvärr! )

Mått & vikt
                        20/1       30/6           28/7           (veckor)        Totalt:
Vikt kg           119,4      92,8           91,4            -1,4 kg      -28,0 kg
"Midja"           115         101            101               0               -14 cm
Mage/navel   136         118            117              -1 cm        -19 cm
Bröst              127         115            114              -1 cm        -13 cm
Överarm          35           32               31              -1 cm         -4 cm
Lår                    77           67               67               0              -10 cm
Vad                   47           43               43               0                -4 cm
Hals                 42           38               38                0               -4 cm
Stuss              130        115            115                0             -15 cm
                                                                              - 3 cm       - 83 cm

Simhallen igen!

Gick upp vid 10 i morse. Åt frukost & åkte sen till simhallen igen. Barnen tycker det är hur kul om helst! En köttfärspirog blev det till lunch. Handlade sen & åkte hemåt. Har gjort kassler med champinjonstuvning & kokt potatis som vi har ätit till middag. Barnen är ute & plockar blåbär med grannbarnen. Det är en jättefin kväll, solen skiner.

Tisdag är ju normalt min vägdag men utan våg härute på landet så får jag hoppa över det. Jag vet ju också att jag har varit extremt slarvig under semestern så jag förväntar mig inte att ha gått ner så mycket.

Läggdags!

Idag har det varit strålande väder igen! Vi har "hängt" nere på bryggan, solat & badat. Några kompisar om är på båtsemester kom förbi & hälade på en stund.

Gick sen hem & duschade & åkte hem till stan en snabbis. Hämtade lite post & räkningar & rensade uteblommorna bl.a. Stack sen till Solna & kollade på fotboll. AIK vann mot GAIS med 1-0.
Fick även med äldsta dottern hem, skönt, har saknat henne de här dagarna.

Kom tillbaka hit till landet vid 22.30 & nu ska jag krypa i säng.

Blåbärspaj

Va nere vid bryggan & solade & badade förut idag. Åkte sen ut en sväng med båten. Till middag blev det lite sill till förrätt & sedan stekt falukorv, med stekt ägg & stekt potatis. Efter maten stack mannen & barnen ut & plockade blåbär som jag gjorde en paj på. Har precis fikat & ätit av blåbärspajen. Mums....

Sover som stockar...

Igår blev det räkor, lax & Rosévin nere i hamnen i Nynäshamn. Solen sken & det var en helt fantastiskt fin kväll. Cappuchino & en kula Wienernougat-glass blev det till efterrätt. Åkte sen hem & kollade på en film på TV.

"I morse" vaknade vi inte förrän 10.30!! Både barnen & vi vuxna sover som stockar härute på landet...... Åt frukost c:a 11.15, usch det är ingen ordning!! Ähh, förrresten är det ganska skönt att bara "ta det som det kommer" ibland. Man har  nog med Måsten hemma till vardags.....

Nu ska vi dra på oss badkläder & gå ner till bryggan & bada, solen skiner !!

Dusch

Har varit på badet & efter det var vi en snabbis på en Loppis här i närheten. Nu ska vi hoppa in i duschen hela gänget & sen åka nånstans & äta lite. Hade först tankar på att ta båten till Ornö eller Utö för att äta, men det blåser rätt mycket så vi struntar i det idag.

Madonna

Glömde ju bort att berätta att när jag fyllde år för ett par dagar sen, fick jag biljetter till Madonna i present av min man. Vi åker till Göteborg på fredagsmorgonen (7/8) & går sedan på konserten på lördagen & sen åker vi hem efter lunch på söndagen. Så skönt att få en hel helg tillsammans, riktigt lyxigt!!

Nu ska vi packa badväskan & sticka till stranden, solen skiner så det gäller att passa på......

Fredag 24/7

Jaha, då åkte våra gäster hem igen på förmiddagen & tog även med sig våran äldsta dotter. Dom skulle åka till deras landställe i Leksand över helgen. Vi har hunnit med att både att ligga på stranden en hel dag & badat i simhallen en dag. Ätit massa god mat, jordgubbar & blåbär, druckit vin, rosévin & öl. Barnen har gjort kojor & lekt för fulla muggar.

Idag har vi gjort en biltur till Södertälje & ätit lunch & tittat lite i affärer. Sitter här med ett glas rött & ska nu vi äta pannbiff.

Nya gäster på väg...

Det blev en sväng till stan igår. Gjorde lite ärenden & åt glass i båthamnen. Köpte hem massa godsaker från Rökeriet & handlade sen. På kvällen frossade vi på räkor, lax, kungskrabba m.m, till det drack vi vitt vin.

Idag vaknade vi 9.00. Har ätit frukost & dammsugit av. Snart kommer en kompis med sina två tjejer & hälsar på att par dagar. Det är lite växlande mellan sol & moln så vi får se om det stranden eller inte.

Tisdag fm

Efter maten igår kollade vi på fotboll på TV, tyvärr vann inte Aik men det blev iallafall 2-2 efter underläge med 2-0!

Idag vaknade jag vid 9.00 med jätteont i ryggen igen! Har ätit frukost & inte gjort så mycket mer. Barnen är ute & fångar fjärilar. Det är soligt men ändå ganska kallt & inget direkt strandväder. Blir nog en tur mot stan då vi behöver handla lite igen.

Håller tummarna för J idag, att allt ska gå bra med hennes operation!! Hör av dig sen när du orkar! Kram

Simhallen

Eftersom det har varit ganska blåsigt idag, stack vi iväg till simhallen & badade. Ungarna hade jättekul & minstingen som är tre, är ett riktigt "blötdjur" som hoppar & dyker hela tiden. Har spelat Robot-Buzz en stund & håller nu på att värma mat. Gjorde massor igår, så att det skulle räcka även idag. Så skönt att slippa laga mat varje dag.

Slö dag!

Idag gick vi upp vid 10 allihopa & åt frukost. Det har varit lite mulet hela dagen, inget badväder! Har gått lite i skogen med barnen som har letat efter grodor, och sen har jag bara legat & läst & slöat! Kan vara skönt med såna dagar också ibland. Ska börja med middagen snart, idag ska vi äta kycklingfilé m.Mango Chutney-sås m.m.

Fredag,lördag

Igår, fredag var vi & badade hela dagen såklart! Det var ju underbart väder!!  Kom hem vid c:a 16:30 & då duschade vi hela gänget & sen stack vi ut med båten till en restaurang som ligger här i närheten. Där var det fullt ös, liveband som spelade & massor med båtar & folk. Åt Bergstungafilé med färskpotatis & hummersås. Va sen ute med båten & fiskade en stund & sen åkte vi hem.

Idag har vi haft en "lek-dag" med de andra i våran "förening" här på landet. Vi har spelat fotboll, haft stövelkastning, äggkastning m.m & som avslutning en 5-kampstävling där man bl.a simmar &hoppar från trampolin m.m.
Vädret har varit underbart & det var jättekul! Nu på kvällen har vi ätit Wienerschnitzel med stekt potatis & gröna ärtor, förstås!

När det gäller maten slarvar jag typ hela tiden. Äter även en del godis, inte mycket men det blir lite varje dag, tyvärr! Äter ju iofs vanlig mat så det är väl ok, men jag missar hela tiden mellanmålen. De dagar vi är på stranden blir det oftast bara en äggmacka & nån kaka. Tänker lite att det får va lite si & så nu när det är semester, så ska jag skärpa mig när vi kommer hem igen.

Torsdag kväll!

Även idag har det varit sol & bad hela dagen. När vi kom hem på eftermiddagen fick vi besök av några kompisar som är ute & seglar. Vi har ätit Tacos, fikat & suttit & pratat. Dom har precis gått ner till sin båt för att sova & jag har precis diskat klart. Ska titta lite på Tv & sen lägga mig. Har tyvärr jätteont i ryggen så det är lite jobbigt!

Bra väder!!

Igår åkte vi in till "stan" på dan eftersom vädret var lite si och så. Vi åt lunch & kollade lite i affärer. Provade ett par jeans "slim-fit" i stlk 44 & det är faktiskt inte så långt borta att jag kan ha den storleken. En kofta jag provade i stlk L var för stor, medium passade bättre!! Det känns nästan lite overkligt att jag kan gå in i vilken affär som helst & hitta kläder..... Dessutom är jag ju modegalen så det här kommer inte att bli billigt...... När jag har gått ner en aning till ska jag köpa mig ett par Cheap Monday jeans. Det är en dröm jag har haft länge!

Idag har vi legat på stranden & solat & badat hela dagen. Inte ett moln har det varit på himlen. Ska snart göra iordning middag, Spagetti Carbonara blir det, idag.

Jag lever...

och mår bra!!! Har bara inte hunnit med att blogga....... Är fortfarande ute på landet. Vi har haft lite kompisar här. Vi har badat, grillat, ätit jordgubbar, fiskat & umgåtts. Barnen leker & plockar blåbär bl.a. Igår åkte vi in till stan & tittade på fotboll. AIK vann mot Göteborg med 1-0. Skitkul!! Dagarna bara springer iväg. Har ju inte vägt mig på länge men det känns som om nåt kilo eller så har försvunnit iallafall! Vad vi ska göra idag har vi inte riktigt bestämt ännu!

Hyggligt väder

Gick upp vid 9-tiden & åt frukost på altan. Solen sken & fåglarna kvittrade. Åkte sedan till Vårdcentralen, för att minstingen har gått med en inflammerad stortå. Troligtvis beror det på en sticka. Doktorn "tömde" en stor varblåsa, tvättade & satte på salva & förband. Handlade & åkte sen tillbaka hem till landet. Packade ihop badkläder & lunch & åt det nere på bryggan. Barnen badade som vanligt. Mannen skruvade ihop en ny våningssäng som vi ska ha i gäsTstugan. Efter det fikade vi & sen åt vi pannbiff till middag igen. För en stund sen gick mannen & de "stora" tjejerna ner & fiskade. Jag & lilltjejen ska sätta oss i soffan & mysa lite. Just det, igår var ju egentligen vägning men vi har ingen våg härute så jag får ta det sen när jag kommer hem!

Kvällsbad & jordgubbar

Har mest varit inne & "pulat" lite idag, eftersom vädret har varit lite sisådär. På eftermiddagen blev det dock bättre, sol & ganska varmt, faktiskt! Åt pannbiff till middag & sen stack vi ner till bryggan & kvällsbadade. Passade på att även tvätta håret också, trots att vi har dusch, men det hör ju liksom sommaren till....... Efter badet blev det fika med glass,jordgubbar & Allsång på Skansen. Ska nu krypa ner i sängen & läsa en bra bok som jag påbörjat,"Smuts" . See you!

Är på landet nu

Lördagens bröllop var jättelyckat. Brudgummen är en gammal klasskompis sedan mellanstadiet. Både han & bruden var otroligt vackra, det var god mat & fina tal. Jag själv var också väldigt fin (om man får säga det själv). Jag hade min nya blommiga tunika, som inte var så där larvigt blommig utan lite tuffare. Till det hade jag ett par jättetajta vita trekvartsbyxor & ett par bruna skor med väldigt hög klack!!

Vaknade vid 10-tiden på söndagsmorgonen, och då åt vi först frukost & sen packade vi för fulla muggar. Jag hatar att packa...... Åkte sen ut till landet där barnen redan var med morfar.

Idag fyller äldsta dottern 9 år, så i morse sjöng vi för henne & gav presenter. Åkte sen in till "stan" (Nynäshamn) & åt lunch & handlade. Har grillat nu på kvällen, jättegott!! Ska snart fika & äta glasstårta.

Har fyndat!

Jag har fyndat två par skor & en en väska, la även till tunikan jag ska ha på bröllopet i eftermiddag på bilden.

Ensam hemma!

I morse när vi vaknade vid 9-tiden åskade det & regnet öste ner. Minsta tjejen tittade ut och sa: men mamma, vi vill ha sol.... och "det ordnade ju faktiskt till sig" väldigt snabbt. Åkte iväg på fm & köpte nya ridbyxor till dottern,  men sen stack vi faktiskt ner till stranden & badade som "vanligt"! Har precis ätit lite pizza & packat lite till barnen. Mannen & tjejerna stack precis iväg till landet nu. Tjejerna blir kvar där med morfar, medans vi går på bröllop imorrn & sen åker vi ut på söndag igen! Så nu är jag ensam hemma tills gubben kommer tillbaka ikväll. Ska först bada & sen måla naglarna bl.a. Måste prova lite grejer & bestämma mig för vad jag ska ha på mig imorgon också!

Stranden idag igen!

Har varit på stranden hela dagen med barnen & några kompisar & deras barn. Åkte sen & köpte lite presenter till div.födelsedagar som kommer upp den närmsta tiden. Har tvättat & kollar nu lite på TV. Har slarvat med maten & mår faktiskt rejält illa just för tillfället. Ska faktiskt ta & gå & lägga mig nu!!

En helt underbar dag & kväll

Stack iväg med båtarna vid 13-tiden. La till vid "Lagunen" igen. Badade & solade. Fikade & mös. Framåt middagstid grillade vi & efter det drack vi kaffe & åt Tiramisu. Det är min mans specialitet. Ett glas Rosévin & ett glas rött slank också ner. Ungarna stortrivdes & det gjorde vi vuxna också. Kom hem till bryggan igen vid 22-tiden. Nu har hela min familj somnat så jag ska faktiskt också krypa ner i sängen.

God morgon!

Trots att klockan är över 10 är det bara jag & lilltjejen som är vakna än så länge! Dom två "stora" sover fortfarande......
Det gör ingenting för jag ska sätta igång & göra matsäck & packa utflyktsväskan. Vi ska nämligen ut på sjön ett gäng familjer. Vi åker ut efter lunch & planerar sen att stanna över kvällen också & grilla & mysa.......