Maghäng...

Har mer och mer börjat "störa" mig på "hänget" på magen..... I vissa byxor "väller fettet" typ över linningen. Ibland måste jag köpa en större storlek, för att kunna "pula in" magen. Eftersom jag varit opad snart två år nu, antar jag att jag snart blir kallad till 2-årskontroll, så då ska jag ta upp det problemet. Tyvärr tror jag inte att jag får någon remiss till bukplastik, för "hänget" är inte sååå mycket, men det stör iallafall mig. Ja, ja vi får se!

Är verkligen trött idag, har jobbat hårt hela dagen. Ikväll har det dock inte blivit nåt vettigt gjort. Har mest surfat runt & kollat på tv.

Halvdag imorrn, sen ledig igen!! Skönt!!

Kommentarer
Postat av: Pia

Hej!

Efter som det snart gått 2 år sedan din operation undrar jag om du har stannat av i vikt nedgången? Vad började du på? Och har du gått upp något kg efteråt som vissa säger att man gör! Har du haft platåer du stått still på ett tag innan du gått ner igen? Hur mäter dom hänget? Och vad är gränsen för att få remiss för mage/bröst?



själv har jag gått ner 35 kg sedan operationen i maj och dess förinnan gick jag ner 8 kg på egen maskin så att säga. Många frågor blev det!!



Lycka till på 2-års kontrollen!



//Pia

2011-01-05 @ 16:12:47
Postat av: Lotusblomman

Jo, vikten har stannat av.Jag väger drygt 70 kg nu & för ett år sedan vägde jag 78 kg, så "bara" 8 kg ner de senase året, men nästan 50 kg ner totalt:-)



Jag har nog inte haft riktiga platåer, men ibland gick jag ner 2 kg på nån vecka & ibland kanske 0,5.

Ska försöka gå ner ytterligare 5 kg, men då måste jag kämpa hårt!!



Är lite osäker på gränsen för bukop men jag tror att ett häng på minst 4 cm,vikstabil 1 år,2 år efter op & Bmi-gräns kanske 28!? Bröst tror jag knappast att man får remiss till alls.



Du har ju haft en fin viktnedgång,lycka till framöver!!



Lotusblomman

2011-01-05 @ 16:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0