Jag = normalviktig!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu har jag äntligen vägt mig, 70,7 kg!! Det var bra länge sen vågen visade så fina siffror. Jag har nu ett BMI på 24,8 vilket även betyder att jag faktiskt är normalviktig!! Jag har INTE fetma, eller ens övervikt längre. Det känns ju väldigt, väldigt bra!!!!!  Skulle vilja tappa c:a 5 kg till men om jag inte går ner mer, så är jag ändå nöjd.
Jag har ju fått mitt liv tillbaka. Jag kan göra alla dom saker, som jag innan operationen ville kunna göra, tex gå in i vilken affär som helst och hitta kläder som passar, ha på mig tajta jeans & stövlar, åka skidor, rida och mycket mycket mer........


Jag har tappat 48,7 kg sedan open!






Kommentarer
Postat av: Åsa Carlsson

Grattis, vad kul för dig. En underbar känsla, jag vet precis hur det känns.

2010-09-06 @ 09:42:57
Postat av: Lotusblomman

Tack,och visst känns det skönt!/L



2010-09-08 @ 17:15:39
Postat av: Åsa Carlsson

Ja verkligen, ibland känner man inte igen sin spegelbild när man svischar förbi ett stort fönster och vilken känsla att komma in i en butik och inte vara hänvisad till den stora avdelning längre utan man kan bara egentligen gå och ta något plagg och så sitter det som en "smäck" som vi säger på skånska.En helt underbar känsla, och man är piggare allt känns lättare, jag har till och med börjat springa, det trodde jag inte för 1½ år sedan, det känns som en verklig revansch. Sedan har ju äktenskapet fått ett rejält lyft, vi hade det jättebra innan, men nu är det ännu bättre!! och barnen som hade en glad mamma innan har fått en ännu gladare mamma nu. Kort sagt jag trivs verkligen med livet, och det är som ett helt nytt liv man har fått.Är det så för dig också? Det verkar så när man läser i din blogg. Fast jag har ändå en rädsla långt inom mig att bli överviktig/enl alla BMIuträkningar lida av fetma igen. Så det blir att arbeta på detta så att så inte blir fallet, fast jag tror inte det eftersom jag fortfarande tappar i vikt trots att jag äter som jag ska, kan inte äta mer jag får bara inte ner det!!, så det vinet som jag dricker ibland,det lilla godis eller andra onyttigheter jag får i mig måste jag ha för att hålla vikten, och lider inte av dåligt samvete för detta längre, men Luther har länge suttit på axeln och pekat med fingret men han har jag lyckats putta bort.Lycka till i fortsättningen, jag tittar in lite då och då, din blogg är jättetrevlig/ Åsa

2010-09-09 @ 14:13:41
Postat av: Lotusblomman

Allt är faktiskt bara positivt hittills och det känns ju skönt! Jag är också inne på att börja springa, jag känner mig liksom sugen på det!? Det är ju det som är helt fantastiskt, att man kan göra saker som man vill nu, man är inte längre begränsad.

Jag håller med om att det verkligen är ett nytt liv jag fått!! Kul att höra av dig, du ska också ha det bra i fortsättningen!! Vi hörs, kram, Lotusblomman

2010-09-13 @ 18:05:40
Postat av: Vicke

GRATTIS!!!!!!!!!



Fy fn va bra vi är! ;)



Skulle vara kul o ta en fika på stan ngn gång om du vill. Vi har ju följts åt ett tag nu =)

Du vet var jag finns - skicka ett pm ifall det skulle kunna funka.



Kram Vicke

2010-10-11 @ 23:23:38
Postat av: Lotusblomman

Tack Vicke! Innan open kändes det ganska overkligt att jag skulle gå ner i vikt & bli smal!! Men nu är vi här, f-n va skönt det känns!! Det vore skitkul att ses nångång,vi hörs av om det! Kram,kram

2010-10-12 @ 09:38:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0