74,9 kg!!!

Jag vägde mig i morse, 74,9 kg !!!  -44,5 kg sen 20/1-09. Jag har alltså nått det mål jag satte upp vi operationen!!(75 kg) Kanonbra, men jag är som sagt sugen på att komma ner till 70 kg. Det gör inget om det tar ett tag, jag får kämpa på, bara!

Solen skiner & det är fredag, lovely! Mannen är på båtmässan, äldsta dottern med en kompis & småtjejerna leker däruppe. Vet inte vad vi ska äta till middag, det känns lite onödigt att laga massa mat när det bara är vi....

Förresten är jag klart värt en belöning nu, undra vad jag ska hitta på till mig själv?




Kommentarer
Postat av: Pia

Hej!

Och Grattis till alla din kg som nu är borta! Jag har idag varit på Ersta och fått ok på att göra samma operation som du gjort så nu väntar jag på att få tid. Ska träffa dietisten nästa vecka så det är roligt att läsa din blogg från start och va med på din resa. önskar dig all lycka till med resterande kg.



kram Pia

2010-03-17 @ 16:33:24
URL: http://guldhjelm.blogg.se/
Postat av: Lotusblomman

Tack!Allting var jättebra uppe på Ersta,så du kommer bli väl omhändertagen!!Väntan på att få datum & tid tyckte jag var jobbig.Jag fick vänta precis ett år,innan jag opades men jag tror att det går fortare nu(inte säker) Sa dom ungefär hur länge du får vänta? Det kommer bli kanon för dig iallafall,det är det bästa jag har gjort iallafall. Man får ett helt nytt, bättre liv!!Lycka till!! Kram,Lotusblomman

2010-03-17 @ 20:43:37
Postat av: Pia

Hej!

Skönt att höra att du är nöjd med operationen och dom på Ersta. Mats trodde att det blir operation inom 3 mån så jag hoppas verkligen att det blir innan sommaren. Det som skrämmer mig mest just nu är dom 2 veckorna innan då man bara få äta "pulver" diet.



Är det något du känner som negativt med operationen eller som du känner att tänk om jag vetat om detta innan jag gjorde operationen? Hur har omgivningen reagerat på din operation?



Jag ser fram emot operationen och att börja mitt nya liv en gång för alla. Hur många gånger har man inte börjat sitt nya liv?



kram Pia

2010-03-17 @ 20:57:57
URL: http://guldhjelm.blogg.se/
Postat av: Lotusblomman

Det gick kanon för mig att "flyta" innan open.Det var jobbigast i början,men jag fuskade ingenting.Tappade 5 kg på två veckor.



Jag har inte upplevt något negativt med open alls,det är som sagt det bästa jag gjort!



Jag har ju inte berättat om open för nån annan än min man & en kompis,så det är ingen annan som vet, faktsikt!Däremot så är ju alla förstås positiva till min viktminskning!!



Det kommer bli jättebra. Trevlig helg! Lotusblomman

2010-03-18 @ 19:46:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0