Kalas m.m

Halva helgen har redan gått! Jag är tyvärr jätteförkyld & har känt mig "halvkrasslig" hela veckan. Barnen är hostiga & rossliga dom med. Igår, fredag, jobbade jag bara till 14 som vanligt. Hade sen en lugn skön hemmakväll. Tog först ett långt bad. Åt sedan jättegod lax som min man gjort. Jättegott vin blev det också & sen slocknade jag i soffan mitt i den nya serien "Solsidan".

Gick upp vid 9.30 imorse & satte direkt igång med att baka några kladdkakor & havrebollar. Vid 13.30 kom det ett gäng tjejer från dagis, för att fira min yngsta tjej som fyller 4 år imorgon. Dom blev bjudna på glass, bullar & kakor, sen lekte dom & hade kul. Några föräldrar stannade kvar & tog en fika & satt & pratade. Det var trevligt. Vid 16 blev vi själva igen. Då kröp jag upp i soffan & läste tidningen. Äldsta tjejen har åkt till en kompis på "sova över kalas". Vi andra har precis ätit. Det blev faktiskt fisk idag igen till min stora glädje. Torskrygg med kokt potatis & skirat smör. Supergott! Ska kolla på Robinsoninalen ikväll & bara softa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0