1 år idag!

Idag är det precis ett år sedan jag gjorde min operation på Ersta. Jag är jättenöjd med resultatet och mitt nya liv. För det känns faktiskt som om att jag har fått ett nytt liv! De drömmar & mål jag hade 21/1-09 har slagit in.  Jag kan gå in i vilken klädesaffär som helst, och hitta kläder som passar mig, i min storlek, helt fantastiskt! Jag har tajta jeans med svarta snygga stövlar till, "utanpå jeansen". Jag kan åka skidor, ramla, och ta mig upp själv, utan problem. Jag har ett par snygga Peak-skidbyxor (fanns inte i min size för ett år sedan). Jag kan rida igen (nu är det bara ryggen som krånglar, jag är INTE för fet)

Jag äter allt, utom pulvermos. Hade en megadumping på det en gång & har inte vågat prova det igen, men det kan man ju leva utan. Jag dricker allt, utom julmust då. Det finns inget negativt alls med open, anser jag, allt är till det positiva.

Idag stannade vågen på 76,1 kg, dvs en viktnedgång totalt på 43,3 kg. 1,1 kg ifrån det mål jag satte upp vid open. Iofs kommer jag revidera ner målet med 5 kg till 70 istället, men det är f-n inte långt ifrån nu!!!

När jag ser "gamla" bilder på mig själv skäms jag nästan. Jag gick ju runt & tyckte att jag såg "helt okej ut"!! Men jag led ju faktiskt av grav fetma, det är inte direkt snyggt!! Mitt BMI har gått ner från 41,8 till 26,6.

Jag måste faktiskt gratulera mig själv på 1-årsdagen!! Hurra, hurra, hurra, hurra !!!

Kommentarer
Postat av: JOHANNA

stort grattis på 1 årsdagen..hoppas du mår bra och kul att du känner dig nöjd med dig själv, med all rätt! du har varit jätteduktig!! stor kram till dig

2010-02-03 @ 22:04:57
Postat av: Jennie

Grattis!!! Förstår din känsla. Kramar theicewomen

2010-02-03 @ 22:10:09
URL: http://theicewomen.blogg.se/
Postat av: Lotusblomman

Tack Johanna! Hur går det för dig?

Kram,Lotusblomman

2010-02-05 @ 19:19:37
URL: http://www.lotusblommansvikt.se
Postat av: Anonym

hej..jo det gått bra för mig väger nu ca 81 kg..så jag känner mig super glad :) har satt 70 gk som ett litet mål :) vi hörs..kram J

2010-02-06 @ 21:38:36
Postat av: Lotusblomman

Kanon, va duktig du har varit!! Kram, Lotusblomman

2010-02-07 @ 14:34:38
URL: http://www.lotusblommansvikt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0