Sista lediga dan :-(

Nu var det en hel vecka sen jag var härinne & skrev, tiden går så fort!! Vi har gjort allt möjligt: varit på kalas, bjudit kompisar på middag, varit & badat, handlat på IKEA, shoppat inne i stan, varit på Grönan .............

Idag har det varit min sista lediga dag. Vi har varit & badat hela dan på ett bad med utomhuspool, jätteskönt!
Mindre skönt är att vardagen nu sätter igång på allvar nästa vecka. Har ingen lust att jobba, vill vara ledig mer...

Det här är ju min andra sommar som opad. Allt flyter på som det ska, förutom att jag slarvar en hel del med mat & godsaker. Äter för sällan & när man hänger på stranden är det lätt att det slinker ner en bulle & nån kaka då & då. Jag vägde mig när vi kom hem från landet & jag verkar ha gått upp c:a 1,5 kg jmf med vad jag vägt som minst. 72,5 kg stod vågen på. Jag skulle vilja ner till drygt 65 kg ungefär. Har tänkt att börja gå på Friskis & även ta lite promenader. Det är ju bara så svårt att få tiden att räcka till med heltidsjobb, tre barn & alla deras aktiviteter!!  Förresten känner jag mig fortfarande fet när jag går med bikini på stranden. Har tittat på mig själv på kort & ser ju att jag inte är fet längre, men det känns så ändå. Dessutom är ju magen & låren rätt "dallriga". Undrar om jag får "rätta till" det sen, efter nästa återbesök?

Nu ska jag ta en dusch & efter det sätta mig i fotbad ute på altan, med ett glas iskallt rosé & lite oliver. Ikväll sen blir det kräftor, mums!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0