Hjärnan hänger inte riktigt med

Igår efter jobbet åkte jag till Solna Centrum för att byta en kjol jag köpte för ett tag sen. Det var en svart tajt kjol från HM i stlk 42. När jag skulle ha den för första gången häromdan, kände jag att den var lite stor, så därför böt jag den igår till stlk 40 istället. Det är ju helt sjukt att JAG kan ha en kjol i en NORMAl storlek.... Tänk er själva att gå från stlk 48/50 till 40!!  Och inte nog med det, jag var även inne på Gina Tricot & handlade lite. Tog in lite grejer i stl M & en blus i stlk 40, men allt var för stort så expediten fick hämta mindre storlekar. Det slutade med att jag köpte en tröja i Small & en vit blus i stlk 36. Det känns f-n helt sjukt!!!! Jag är liksom smal, typ!!! (tonårsuttryck). Men så är det ju faktiskt. Underbart!!

I övrigt har det varit fortsatt stökigt på jobbet &ännu med tjafs om semestrar. Det känns inte kul & jag mår inte alls bra.

Igår tog vi det bara lugnt härhemma med familjen på kvällen. Slocknade tidigt på soffan, inte helt oväntat.

Idag ska vi ha kalas härhemma, så jag håller på att baka en sockerkaka som ska ut ur ugnen nu!!

Kommentarer
Postat av: Pia

Grattis måste kännas helt underbart! Blir det inte lätt att man tar större för att man är van att behöva det? Kan tänka mig att det sitter kvar länge i huvudet!



Har du börjat träna sedan operationen? isfå vad och hur ofta? Jag har fått datum nu och min nerräkning har börjat. Just nu ser jag bara fram emot det och har väldigt svårt att förstå att jag kanske nästa sommar kan handla massa nya fina vår/sommar kläder i "normala" stl.



Stort grattis till alla dina förlorade kg och jag antar att du inte är färdig ännu!



kram Pia

2010-04-17 @ 14:34:16
URL: http://guldhjelm.blogg.se/
Postat av: Lotusblomman

Ja,oftast får man med sig för stora kläder i provrummet,vilket ju är precis tvärtom mot förut.Då hoppades jag att en viss storlek skulle passa, men fick istället byta till en större storlek.Om det var så att det överhuvudtaget fanns någon storlek som passade!



Träningen har det varit lite si och så med,tyvärr. Ska verkligen försöka kommaigång igen,men det är svårt att få tiden att räcka till för tillfället.Jag har alltid tränat mycket,framförallt Friskis, som jag tycker är jättekul.



Jag har en önskan om att gå ner drygt 3 kg till, sen är jag nog ganska nöjd.



Lycka till med din operation!

2010-04-18 @ 19:23:56
Postat av: Åsa Carlsson

Grattis vad kul för dig. Vilken känsla!!! Det bara wow som far genom kroppen och knoppen. Jag känner likadant själv, man blir lika förvånad fortfarande när man går in i ett provrum, eller kanske provar något som man köpte för ett par månader sedan. Verkligen kul.Grattis!!!/ Åsa

2010-04-19 @ 12:33:15
Postat av: Lotusblomman

TACK!! :-) Lotusblomman

2010-04-21 @ 19:41:27
Postat av: Camilla Möller

Hihi..mmm..kommer ihåg hur jag förut, vägandes 145+, förgäves letade efter axelväskor som hade tillräckligt lång rem för att kunna hänga över bröstet...Alla var korta och såg dölöjliga ut, då de hamnade strax under armbågen, vid sidan!

För ett tag sen provade jag en snygg väska och fann att remmen var alldeles för lååång!!!! Väskan hängde nere på låren, nådde den knappt!!! Nästa väska likadant! Sa då till min man:

"Varför har de plötsligt NU förlängt alla remmar!!??? Förr, när jag ville ha långa remmar, fanns de inte!!"

Han upplyste mig om att remmarna säkert var lika långa då, men min omkrets "något" större... Och visst är det så! Men helt klart hjärnan hänger inte med! Jag har gått från storlek 60 till 42... otroligt vad mycket större de gör kläderna numera!!! hihi...

2010-04-23 @ 18:16:15
Postat av: Lotusblomman

Ja,vad konstigt det kan bli!! Grattis till din fina viktminskning! Lotusblomman

2010-04-25 @ 21:00:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0