Tråkigt!!

Vägde mig i morse & det visade sig att jag hade gått UPP 0,5 kg....... Tråkigt!!! I centrimetrar hade det inte hänt ett dugg :-(








Mått & vikt
                      20/1         29/10         4/11              (vecka)        Totalt:
Vikt kg           119,4         81,9           82,4               + 0,5 kg       -37,0 kg
"Midja"           115            90              90                     0              -25 cm
Mage/navel     136          110            110                     0              -26 cm
Bröst              127          108            108                     0              -19 cm
Överarm          35            30              30                     0                -5 cm
Lår                  77            63              63                     0              -14 cm
Vad                 47            40              40                     0                -7 cm
Hals                42             36              36                     0               -6 cm
Stuss             130           109            109                     0              -21 cm
                                                                                0            -123 cm




Kommentarer
Postat av: Kristina

Hej!

Tack för att du skriver. Ska själv opas 15/12. Och det betyder massor att få läsa om andra som redan har gjort det. Jag undrar hur du gjort med att berätta om op för dina barn. Varma hälsningar Kristina

2009-11-05 @ 13:04:53
Postat av: Lotusblomman

Hej! Kul att du vill läsa min blogg:-) Jag har valt att inte berätta för någon, utom min man & en kompis om min operation.Inga andra vet & inte heller mina barn.Jag har ingen lust att bli "hon som har opererat sig" om du förstår vad jag menar!? Folk skulle kolla & undra hur mycket jag har gått ner, fundera på & ifrågasätta vad jag äter & inte äter osv.Jag skäms inte på något sätt att jag valde detta, snarare tvärtom, men jag orkar inte förklara & bli "föremål" för andras granskning! Det var en liten kort förklaring, iallfall!

Lycka till med din operation!!!

Hälsningar, Lotusblomman

2009-11-05 @ 20:48:34
Postat av: Anonym

Tack för svar! Jag förstår och känner helt igen mig i dina tankar. Vill inte att mina barn ska behöva "hålla en STOR hemlighet". Men,hur har det gått? vad sa de om att du var borta (för op)? Har de sett ärren? Säger dom något om att du äter mindre/ annorlunda? Frågar/ undrar dom över att du har blivigt mindre? Hur ser en normal portion ut för dig nu? Tycker du att det var "värt" det, eller ångrar du något? Sorry! nu sprutar jag visst ur mig frågor som den värsta brandsruta, men... det är mycket som snurrar, så här innan op. Varma hälsningar Kristina

2009-11-06 @ 11:32:57
Postat av: Lotusblomman

Jag var bara borta i 2 dagar när jag opade mig, så jag sa bara att jag åkte med min väninna på en grej,det var inga konstigheter. Jag visade inte ärren till att börja med, sen sa jag att jag hade tagit bort några födelsemärken.Jag berättar för barnen att jag äter mindre portioner för att jag vill gå ner i vikt,(vilket jag ju gör nu),& har dragit ner på godis & sötsaker.Dom tycker att jag har blivit jättesmal & fin.Dom märker inte & inte andra heller, något annat än att jag äter mindre & bättre.Jag ångrar absolut inte open, jag har inga problem av den. Däremot kan jag inte äta en 3-rätters middag längre, men det var ju just att jag ofta gjorde det förut som gav mig problem med min vikt! Så,jag är nöjd med mitt beslut & har alltid haft bra sjävförtroende, men nu är det på "topp";-)

/Lotusblomman



P.s Du får fråga hur mycket du vill, jag svarar mer än gärna!!

2009-11-07 @ 10:48:19
URL: http://www.lotusblommansvikt.se
Postat av: Anonym

Hej & Tack för att du tar dig tid att svara på mina undringar! Det betyder massor! Det är även skönt att höra att du är nöjd och inte ångrar op. Tack! för att jag får "älta" lite av mina funderingar med dig! Ha en skön helg/ Kristina

2009-11-07 @ 18:49:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0