Hemma igen!

Tyvärr sken solen & det var ett underbart väder när vi vaknade i morse. Tyvärr säger jag, för att vi skulle packa ihop allting & åka hem till Stockholm igen. Barnen ville helst stanna en vecka till! Vi gav oss iväg vid 10 & med ett lunchstopp så var vi hemma runt 15.00. Har packat upp det mesta, andra tvättmaskinen är igång & nu har vi precis ätit middag. Jag åt wokad kyckling med grönsaker & ris. Får inte i mig särskilt mycket, men det är väl så det ska va, antar jag!?

Den här veckan har jag både ätit & druckit både det ena & det andra. Sambandet mellan alkohol & ökad lust för godsaker vet jag bestämt  nu att det verkligen stämmer. Jag har druckit ett glas rödvin då & då, och vid de tillfällena har jag även ätit lite godis. Inga mängder förstås, men det är helt klart lättare att undvika sånt om man inte dricker vin.

Vi har ätit i stort sett alla mål ute på restauranger. Både jag & min man är glada & lite förvånade över, att det har funkat så pass bra. Jag har ibland bara ätit en förrätt, nån gång beställde jag en barnportion men för det mesta har fått lämna 3/4 av maten på tallriken. Det som jag inte skött så bra är mellanmålen, men nu är jag hemma så nu blir det nya tag.

Jag har inte vägt mig sen förra tisdagen & nu när jag kom hem tänkte jag göra det, men "vågade" inte. Det känns inte som om jag har gått ner något, så jag spar vägningen till på tisdag istället.


Gissa vad jag ska göra nu? Jo, jag ska tappa upp ett hett bad som jag ska ligga lääänge & njuta i!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0