Jag har inte berättat för någon om min operation!

Ny vecka och bara nio dagar kvar till operationen. Börjar bli lite pirrig nu, funderar på praktiska saker som vad jag ska ha med mig och sånt!

En av anledningarna till att jag startade den här bloggen var att jag inte har berättat för någon (utom min man & bästa kompis)  om min operation. Då kan jag ändå "prata" om den via bloggen. Just nu orkar jag inte riktigt med att för alla jag känner berätta & "föreläsa" för att förklara. Dom flesta jag känner är så okunniga om det här och tror att det är nåt man gör för att slippa kämpa med att gå ner i vikt.
Igår på kalaset kom vi av en slump in på det för att en av tjejerna hade en kompis som hade gjort en Gbp. När hon berättade det sa en annan tjej: jaha hon har opererat sig för att slippa banta! Vilken idiot! Hon fattar inte att man efter en operation måste lägga om sitt liv för alltid och kämpa varje dag med allt vad det innebär!

Dessutom har andras bloggar var väldigt betydelsfulla för mig när det gäller att söka information om Gbp, så jag hoppas att även jag kan bidra med något genom bloggen.


Kommentarer
Postat av: Jinnie

Jag känner igen mig i det där att man inte vill prata om operationen med någon. Jag kände likadant i början, men ju närmare jag kom operationsdagen, desto mer började jag öppna mig. Jag vet ju varför jag gjort den, jag vet hur jag vill må och jag vet defenitivt hur jag har levt. Så det är bara att ändra sig.

Det har varit många tuffa dagar, och då är det bra att ha omgivningen som stöd. Självklart kommer man stöta på såna människor som inte förstår oss alls. Men det är bara å bita ihop och ignorera. Men gör ju ändå det som är bäst för en själv!

Stå på dig tjejen och lycka till med operationen!

2009-01-26 @ 15:26:06
URL: http://jinnie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack, ska du ha! Hoppas allt går bra för dig också!



Hälsn.Lotusblomman

2009-01-26 @ 21:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0