Melodifestivalen!

Var bara hemma & tog lugnt sen på eftermiddagen igår. Kokade en egen Blomkålssoppa som blev jättegod. Äldsta tjejen sov över hemma hos en kompis & vi andra kollade narurligtvis på Melodifestivalen. Återigen märker man hur mat har så stor inverkan på det sociala livet. Normalt sett brukar vi ha kompisar här på middag eller vara bortbjudna, men nu när jag inte äter så blir det inte alls så i samma utsträckning!! Självklart kan vi ju bjuda hit folk på middag ändå, men det är faktiskt inte särskilt kul för mig att inte äta. Jag kämpar på & vill verkligen gå ner i vikt, därav den här operationen, men helt ärligt så är det inte så kul att äta nyponsoppa, fil & varm soppa dagarna i ända........och så ska de vara i nästan tre veckor till! Min man berömmer mig dock för att jag håller humöret uppe trots allt. Är nog gladare än jag brukar, faktiskt, om jag tänker efter!!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej. Känner igen mycket av det du skriver. Genomgick op 8/1 2009 och kämpar för att hitta mina egna rutiner. Skönt att se att det är fler som känner likadant som en själv. Att gå omkring och vara lite småhungrig, när alla säger att man ska känna sig mätt dygnet runt, och att man mår lite illa när man väl ska äta.... Jobbig sits men jag ser fram emot den dag då jag kan säga att min op är det bästa jag gjort. Lycka till!!!!

2009-02-15 @ 16:20:03
Postat av: Lotusblomman

Jag tror & hoppas att det blir bättre när man får äta normal mat.Trots allt så är det ju inte så kul med bara soppor.Det känns liksom inte ens "mättande". Lycka till du med!

2009-02-15 @ 19:04:05
URL: http://www.lotusblommansvikt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0