Hemma igen!

Nu är operationen klar & jag är hemma igen! Allt har gått bra hittills, men visst gör det lite ont & trött är jag.

Jag var den första av tre som opererades i tisdags 3/2. Ganska precis 7.00 inställde jag mig i receptionen på Ersta.
Böt om till "operationskläder" och fick lite piller, sen gick jag ner till operationsavdelningen.
Som vanligt var det problem att hitta bra kärl att sticka narkosen i, men dom hittade rätt till slut. Nästa gång jag vaknade var jag på uppvaket.

Första dygnet var jag väldigt yr, trött & blev lätt illamående. Igår fick jag komma in på avdelningen & komma igång med att dricka "klara" drycker. Det gick bra, buljongen på kvällen smakade ljuvligt. Sov bra natten till idag & i morse blev det yougurt till frukost. Nyponsoppa till mellis & en varm fisksoppa till lunch. Har ätit sakta & jag har blivit rejält mätt!

Blev utskriven & hämtat av min man, så nu börjar det riktiga allvaret!

Kommentarer
Postat av: Birgitta Olsson

Grattis till dej!jag känner inte dej så väl,men har tänkt mycket på dej,hur det skulle gå osv.Jätteroligt ,jag ska ju åka till Ersta på Måndag och Operera mej på Tisdag.har du såna klammer istället för styngn?Håller tummarna att allt går bra nu för dej.Många kramar från Birgitta

2009-02-05 @ 14:20:48
Postat av: Lotusblomman

Tack du! Det kommer säkert gå lika bra för dig nästa vecka! Jag har "klamrar" som ska tas bort om två veckor! Ska försöka uppdatera vartefter!

Lycka till på tisdag!

2009-02-05 @ 17:55:30
URL: http://www.lotusblommansvikt.se
Postat av: Åsa

Hej! Vad skönt att höra att allt gått bra, jag har tänkt mycket på dig. Idag var jag på Ersta och träffade sköterska, läkare och dietist. Undrade då vart du låg någonstans. Jag har fått för mig att vi är ganska lika du och jag ;--) verkligen grattis att den är genomförd nu och att du är hemma igen hos din man och dina döttrar. du fick min mailadress om du vill skicka ett mail när du orkar.



Många kramar Åsa

2009-02-05 @ 21:35:13
Postat av: Johanna

hej på dig...vad skönt att det har gått bra...jag ska göra en operation om ca 3 månader på ersta...kommer följa dig genom din blogg...ha det gott! kramkram J

2009-02-05 @ 21:39:21
Postat av: Malin

Skönt att allt gick bra och GRATTIS till att du nu är viktopererad äntligen. Ska följa din resa nu till målvikten!

Många kramar

PS! Opererades du med titthål?

2009-02-07 @ 11:26:38
URL: http://smalare.blogspot.com
Postat av: Lotusblomman

Johanna, lycka till med din operation. Tiden går så fort, så det är snart dags för dig med!



2009-02-09 @ 15:17:46
URL: http://www.lotusblommansvikt.se
Postat av: Lotusblomman

Halloj Malin! Läste lite på din blogg om att du fick avboka op. m.m men din tid kommer också snart!!

Ja, det blev med titthål & nu har jag fem fina "plåsterlappar" över mina små snitt & agraffer.

2009-02-09 @ 15:19:59
URL: http://www.lotusblommansvikt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0