Hemma igen!

Har varit på återbesök på Ersta. Träffade sköterskan & dietisten. Tog bort agrafferna, jätteskönt! Fick väga mig också, även den vågen visade en nedgång på drygt 3 kg sen operationen. Att det gör ont, känns som håll, kunde de inte riktigt svara på, men dom menade ju att  man gjort en stor operation på mig nyligen, så det är ju inte så konstigt. Man ser bara de fem små strecken på magen & tänker inte riktigt på att dom faktiskt har bökat runt rejält i magen på mig!! Dietisten är jättetrevlig, det känns som om hon känner mig rätt bra, fastän vi bara träffats ett par gånger.
Hon tyckte att jag skulle ställa om till purémat redan nu, och det tackar man ju inte nej till. Det har ju varit rätt krångligt att få ner den soppa, som man faktiskt behöver få i sig. Så nu måste jag kolla lite recept & vad som måste inhandlas.
Hämtade barnen på dagis. Blir själv hemma ikväll då "mannen" ska gå på hockeymatch.
Förresten, träna tyckte dom att jag skulle vänta med ytterligare c:a 4 veckor, men bada kunde jag göra om ett par, tre dagar!! Jiipppii!!


Kommentarer
Postat av: johanna

hej..vad bra att vågen visar viktnedgång :)och vad skönt att du snart får ta ett bad :) ha det gott // j

2009-02-18 @ 21:56:29
Postat av: Lotusblomman

Tack,det ska bli så skönt att bada igen.Det är min "bästa" avkoppling!! Kram

2009-02-19 @ 10:41:53
URL: http://www.lotusblommansvikt.se
Postat av: Åsa

Hej! Trist med örat men skönt att du får börja med pure mat redan nu! Vilken dietist har du? Jag har Karin Lemon.. Äter mofdifast nu och snart är det bara en vecka kvar till operation fö´r mig.... nu går det undan. ha det bra kram Åsa

2009-02-20 @ 08:49:16
Postat av: Lotusblomman

Min dietist heter Gunnel Hagström.Lycka till med "flytet" & operationen, såklart! Kram,Lotusblomman

2009-02-20 @ 14:14:24
URL: http://www.lotusblommansvikt.se
Postat av: Johanna

jamen Gunnel har jag oxå träffat...undrar om jag får henne som dietist :)når det är dac..väntar på datum ännu :)

2009-02-20 @ 22:11:13
Postat av: Lotusblomman

J,hoppas du får ditt datum snart!!

2009-02-21 @ 10:01:44
URL: http://www.lotusblommansvikt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0